Kontrolní zjištění k:
Kontrola zákonných povinností poskytovatele
a dodržování standardů kvality sociálních služeb
v oblasti podávání a vyřizování stížností osob.
§ 88 písm. e) ZSS
Kritérium 7b) standardů kvality
Hodnocení plnění povinností:
§ 88 písm. e) ZSS
Nedostatky nebyly zjištěny.
Hodnocení standardů kvality:
Zjištěné nedostatky porušující kritéria SQSS:
7b)
Rozhovory s respondenty bylo zjištěno, že ne všichni znají postup pro vyřizování stížností.. Formuláře pro vyřizování stížností u schránek nejsou k dispozici
7b) - 2
Uložená opatření:
Termín splnění:
Tato hodnota není vyplněna
Kontrolní zjištění k:
Kontrola povinností poskytovatele a kontrola dodržování standardů kvality v oblasti dostupnosti informací
o sociální službě, cílech a způsobu jejího poskytování a kontroly a hodnocení poskytované služby.
§ 88 písm. a) ZSS
Kritérium 1a) standardů kvality
Kritérium 15a) standardů kvality
Hodnocení plnění povinností:
§ 88 písm. a) ZSS
Nebyly zjištěny nedostatky.
Hodnocení standardů kvality:
Zjištěné nedostatky porušující kritéria SQSS: 15a)
Poskytovatel nekontroluje a nehodnotí, zda je způsob poskytování sociální služby v souladu s definovaným posláním, cíli a zásadami sociální služby a osobními cíli jednotlivých osob.
Nebyly zjištěny nedostatky v kritériích SQSS: 1a)
1a) - 3
15a) - 1
Uložená opatření:
Průběžně kontrolovat a hodnotit soulad veřejného závazku s osobními cíli klientů.
Termín splnění:
Tato hodnota není vyplněna
Kontrolní zjištění k:
Kontrola zákonných povinností poskytovatele v oblasti opatření omezujících pohyb osob.
§ 89 odst.1 ZSS
Hodnocení plnění povinností:
§ 89 odst. 1 ZSS
Nebyly zjištěny nedostatky.
Hodnocení standardů kvality:
Uložená opatření:
Termín splnění:
Tato hodnota není vyplněna
Kontrolní zjištění k:
Kontrola zákonných povinností poskytovatele
a dodržování standardů kvality sociálních služeb v oblasti jednání se zájemcem o sociální službu
a uzavírání smlouvy o poskytování sociální služby.
§ 88 písm. b) ZSS
Kritérium 3 a) standardů kvality
Kritérium 3 b) standardů kvality
Kritérium 4 b) standardů kvality
Hodnocení plnění povinností:
§ 88 písm. b) ZSS
Nebyly zjištěny nedostatky.
Hodnocení standardů kvality:
Zjištěné nedostatky porušující kritéria SQSS: 3b)
Poskytovatel nezjišťuje u všech klientů jejich očekávání a požadavky již při jednání se zájemcem o sociální službu, ale
až po uzavření smlouvy, v průběhu dalších dní.
Nebyly zjištěny nedostatky v kritériích SQSS:
3a); 4b
3a) - 3
3b) - 1
4b) - 3
Uložená opatření:
Projednávat se zájemcem o sociální službu jeho požadavky, očekávání a osobní cíle ještě
před uzavřením smlouvy.
Termín splnění:
Tato hodnota není vyplněna
Kontrolní zjištění k:
Kontrola zákonných povinností poskytovatele
a dodržování standardů kvality sociálních služeb v oblasti individuálního plánování průběhu poskytování sociální služby.
§ 88 písm. f) ZSS
Kritérium 4c) standardů kvality
Kritérium 5b) standardů kvality
Kritérium 5c) standardů kvality
Kritérium 8a) standardů kvality
Kritérium 8b)) standardů kvality
Kritérium 8c) standardů kvality
Hodnocení plnění povinností:
§ 88 písm. f) ZSS
Nedostatky nebyly zjištěny.
Hodnocení standardů kvality:
Zjištěné nedostatky porušující kritéria SQSS:
4c), 5b), 5c),
Poskytovatel sjednává plošně rozsah služby, který bezprostředně nenavazuje na Individuální plán uživatele, nereaguje na konkrétní míru a způsob potřebné podpory.
Poskytovatel zpracovává Individuální plán uživatele u většiny klientek s několikadenním (často až třítýdenním) odstupem
po přijetí do služby. Písemné záznamy o průběhu služby nejsou u všech klientek zapracovány do počítačového programu,
jehož prostřednictvím dochází k předávání informací o klientkách mezi zaměstnanci.
Pravidla nestanovují konkrétní strukturované postupy, které jsou zaměstnanci povinni dodržovat nebo kontrolní mechanismy procesu individuálního plánování tak, aby nedocházelo k jejich nedodržování.
Nebyly zjištěny nedostatky v kritériích SQSS:
8a), 8b), 8c),
Bodové hodnocení kritérií:
4c) - 1
5b) - 1
5c) - 2
8a) - 3
8b) - 3
8c) - 3
Uložená opatření:
1. Při uzavírání smluvního vztahu systematicky sjednávat konkrétní rozsah a průběh služby s ohledem na osobní cíl, možnosti, schopnosti
a přání osoby.
2. Zahájit proces individuálního plánování průběhu služby na základě sjednaného rozsahu a průběhu poskytování služby bezprostředně po přijetí klientek do služby.
3. Písemně zaznamenávat průběh poskytované sociální služby tak, aby byl zaručen systém předávání informací o uživateli mezi zaměstnanci.
4. Vytvořit kontrolní mechanismy zaručující v celé šíři procesu individuálního plánování důsledné dodržování vnitřních pravidel služby, včetně dodržování termínů hodnocení Individuálních plánů uživatele.
Termín splnění:
Tato hodnota není vyplněna
Kontrolní zjištění k:
Kontrola zákonných povinností poskytovatele
a dodržování standardů kvality sociálních služeb oblasti ochrany a naplňování lidských a občanských práv.
§ 88 písm. c) ZSS
Kritérium 1b) standardů kvality
Kritérium 1d) standardů kvality
Kritérium 2a) standardů kvality
Kritérium 2b) standardů kvality
Kritérium 13a) standardů kvality
Hodnocení plnění povinností:
§ 88 písm. c) ZSS
Nebyly zjištěny nedostatky.
Hodnocení standardů kvality:
Zjištěné nedostatky porušující kritéria SQSS: 2b)
V pravidlech vymezující situace, kdy by mohlo dojít ke střetu zájmů, chybí jasný popis situace střetu zájmů, identifikace co je střetem zájmů a jasná pravidla pro řešení těchto situací.
Nebyly zjištěny nedostatky v kritériích SQSS:
1b); 1d); 2a); 13a)
1b) - 3
1d) - 3
2a) - 3
2b) - 1
13a) - 3
Uložená opatření:
Vymezit konkrétní situace, kdy může dojít ke střetu zájmů poskytovatele se zájmy osob, jimž je služby poskytována, včetně pravidel pro jejich řešení.
Termín splnění:
Tato hodnota není vyplněna
Kontrolní zjištění k:
Kontrola zákonných povinností poskytovatele
vnitřních pravidel k zajištění poskytované sociální služby a uplatnění oprávněných zájmů osob.
§ 88 písm. d) ZSS
Hodnocení plnění povinností:
§ 88 písm. d)
Nedostatky nebyly zjištěny.
Hodnocení standardů kvality:
Uložená opatření:
Termín splnění:
Tato hodnota není vyplněna
Kontrolní zjištění k:
Kontrola zákonných povinností poskytovatele
a dodržování standardů kvality sociálních služeb v oblasti uzavření smlouvy o poskytnutí sociální služby a stanovení úhrady.
§ 88 písm. i) ZSS
§ 91 odst. 2 ZSS
§76; 77 ZSS
Hodnocení plnění povinností:
§ 88 písm. i) ZSS
§ 91 odst. 2 ZSS
§ 73 - 77 ZSS
Nebyly zjištěny nedostatky.
Hodnocení standardů kvality:
Uložená opatření:
Termín splnění:
Tato hodnota není vyplněna
Kontrolní zjištění k:
Kontrola zákonných povinností poskytovatele
a dodržování standardů kvality sociálních služeb v oblasti vedení evidence žadatelů
§ 88 písm. g) ZSS
Hodnocení plnění povinností:
§ 88 písm. g) ZSS
Nebyly zjištěny nedostatky.
Hodnocení standardů kvality:
Uložená opatření:
Termín splnění:
Tato hodnota není vyplněna